McDonald’s sponsorem katalońskiego klubu?

mc donald

Gigant sieci fast-food – McDonald’s zostanie jednym z oficjalnych sponsorów FC Barcelony. Jak donosi Euromericas Sport Marketing, ta współpraca może przynieść słynnemu klubowi nawet do 70 milionów euro – jest więc o co walczyć.

Jak donoszą media, umowa między słynną marką fast-food oraz trzykrotnym zdobywcą tytułu Mistrzostw Świata w piłce nożnej, ma trwać 10 lat. Dla wszystkich tych, którzy już załamują ręce, na myśl o tym, że wizerunkowo może się to gryźć, pocieszamy, że nie zobaczymy słynnego logo McDonald’s na koszulkach graczy. Będzie ono za to towarzyszyć meczom m.in. na banerach wokół stadionu oraz podczas konferencji prasowych.

Nie jest to odosobniony przypadek, kiedy fast food sponsoruje stricte sportowe imprezy. McDonalds od 1998 roku wspiera Igrzyska Olimpijskie, a od 2004 także piłkarskie rozgrywki Mistrzostw Świata i Europy. Podobnie zresztą inna sieć restauracji fast-food – amerykański Burger King, który zaangażowany jest we wsparcie rozgrywek koszykówki. Takich przekładów można wymieniać wiele.  

W tym przypadku korzyści są obopólne. McDonald’s zyskuje dodatkową reklamę, natomiast FC Barcelona – nie ma co kryć – ogromny zastrzyk gotówki.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.